יום ראשון, 2 בנובמבר 2008

פלקציה לשיעור פיזיקה 30-10

רפלקציה

יום חמישי 30/10

-השיעור הזה נכנסתי לבד, פחדתי ולא ידעתי מה לעשות. בהתחלה שאלו אותי איפה אמתיסל, אמרתי שהיא בדרך, התלמידים ישבו בשקט. התחלנו בשיעור. כל הכיתה השתתפה. ביקשתי שהתלמידים ירשמו מה שכתוב על הלוח והם רשמו.(באמת הופתעתי שהם יושבים בשקט).
היה כמה בעיות עם המצטיינים משום שהם יוצאים בשיעור השני וכך הם לא מבינים ולא יודעים את כל החומר כל כך טוב, אז בסוף החלטנו שהם יעשו את זה כעבודה בכיתה.
כמו כן הייתה בעיה עם המפריעים, לא היו כל כך קשיים אבל היו קצת מפריעים.

- בשיעור הזה לא הרגשתי שהיה לי קשיים מיוחדים, דווקא הלך סבבה.
- לדעתי התלמידים בשיעור הזה השתתפו וישבו בשקט, אולי מסיבת המבחן, הם פחדו מהמבחן.
- קשיים שהתגלו אצל התלמידים - שהם לא לומדים כל כך טוב במתמטיקה.
- התלמידים הבינו את הדרך של פתרון שאלה בפיזיקה, אבל הבעיה שלהם הייתה שכדי להגיע לפתרון השאלה היה צורך בידיעת מתמטיקה.
- הרגשתי בשיעור הזה במידה מיוחדת שאני העברתי את החומר באופן מוצלח ומובן (או אולי הם הבינו והשתתפו בגלל המבחן, אז אני הרגשתי שהצלחתי).
- פעולה טובה שאני עושה בכל שיעור, לא רק בשיעור הזה, היא שאני תמיד חוזרת על הנוסחאות ועל היחידה שלהם, אז אפילו התלמידים שלא משתתפים בכיתה בשיעור הזה זרקו את התשובות הנכונות.
- פעולה מוטעת שלי שאני הסברתי את המעבר מ "ס"מ" ל "מטר" טעות. הטעות הזאת נבעה מכך שאני לא הכנתי עצמי לסעיף הזה בשיעור.(אז אני מבקשת סליחה על הטעות הזה).
- אז אני מבטיחה לך בפעם הבא שאני אכין את השיעור וגם לפתור את כל השאלות שאני רוצה לתת בכיתה כדי שלא אפול בטעות הזה עוד פעם.
- רוצה להודיע לך שאני התקשרתי היום לקרן מחנכת הכיתה שאספר לה מה קרה בשיעור, את הטוב ואת הרע, והיא הייתה שמחה שאני התקשרתי והודעתי לה הכל, ובקשה ממני שתמיד נהיה בקשר.
- בקשר למבחן אני מקווה שילך בסדר.


תודה
אבוראס עביר

2 תגובות:

יורם אורעד אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
יורם אורעד אמר/ה...

שלום עביר

זוהי רפלקציה שניתן להבין ממנה היטב מה התרחש בשיעור ומה היו מחשבותייך ותגובותייך בו ולאחריו.
אחד הדברים החשובים שהצגת הוא שנוכחת לדעת שידיעה לקויה במתמטיקה או חוסר ידיעה בתחומים מסויימים במתמטיקה, עלולים להפריע לתלמידים ללמוד נושאים מסויימים. יפה שהבחנת בכך. כך תוכלי לחשוב כיצד להתמודד עם כך בדרך זו או אחרת. ייתכן שלא תהיה ברירה אלא ללמד באופן מקוצר חלק מן הנושאים המתמטיים הנדרשים כגון העלאה בריבוע. כמובן שאין זמן להכנס לנושאים המתימטיים הבעייתיים לעומק אלא ללמד רק את מה שנחוץ להוראת החומר בפיזיקה.
לגבי הטעות שעשית - לא נורא. זה קורה ולא צריך להבהל, אלא רק לנקוט את הפעולות הנדרשות. גילויה של הטעות מעלה המלצות אפשריות לקראת העתיד:

* ראשית, ההתייחסות המיידית: יש להתייחס לטעות ולתקנה ברגע שמגלים אותה.

* שנית, ביחס להמשך: רצוי ללמוד את הנושא הספציפי היטב במיוחד לפני השיעור, למרות שלמדתם אותו כבר לפני כן.

בהצלחה במבחן שיתקיים בשבוע הבא.